Przeskocz do treści
Czym charakteryzuje się nauka w klasach I-III? | Wszystkie wpisy | Blog Szkoły Saltando

Czym charakteryzuje się nauka w klasach I-III?

Naukę w klasach I-III określa się na różne sposoby: nauczanie początkowe, elementarne bądź zintegrowane. Czego można się spodziewać po nauczaniu najmłodszych pociech?

Jaka jest rola nauczyciela?

Nauczyciele, którzy mogą uczyć na początkowym etapie, to nauczyciele wychowania wczesnoszkolnego. Taką osobę powinno cechować zaangażowanie i kontaktowość, a także przyjazne usposobienie, dzięki któremu młodzi ludzie będą sami chcieli chłonąć wiedzę. Rodzice wiedzą, że ich pociechy nie są w stanie koncentrować się nieustannie przez 45 minut, dlatego lekcje dla nich muszą uwzględniać różne rodzaje aktywności. Co to dokładnie oznacza? Dzieci w trakcie zajęć płynnie przechodzą od działalności umysłowej do plastycznej czy muzycznej.

Jakie cele ma edukacja wczesnoszkolna?

Głównym celem edukacji wczesnoszkolnej nie jest wcale wbrew pozorom nauka pisania czy liczenia. Młodzi ludzie muszą zdobyć wiedzę pomocną podczas codziennego funkcjonowania w świecie. Bardzo ważne jest w tym przypadku rozwijanie pasji dzieci dzięki odpowiedniej formie szkolnych zajęć oraz kształtowanie relacji międzyludzkich. Ponadto młodzi ludzie powinni zdobyć wiedzę dotyczącą dbałości o środowisko naturalne i obcowania z przyrodą. Początkowy etap edukacji to czas nauki biegłego posługiwania się językiem polskim oraz pobudzania talentów, również tych do tej pory nieuświadomionych. Trzeba też pamiętać o obecności zajęć sportowych, które mają na celu rozwinąć w najmłodszych prozdrowotnego ducha rywalizacji.

W przypadku edukacji początkowej najczęściej można się spotkać z opisowym systemem oceniania. Ocena całościowa to wynik trzech elementów, czyli oceny końcowej po skończeniu pierwszego etapu edukacji, oceny bieżącej, czyli tej stawianej każdorazowo po zajęciach, a także okresowej, która podpowiada, co trzeba poprawić po pierwszym semestrze.

Prywatne szkoły podstawowe

Oczywiście większość rodziców decyduje się na zapisanie swoich pociech do placówek publicznych. Istnieją jednak alternatywy dla tych rozwiązań – jest to prywatna szkoła podstawowa. Na ogół osoby wybierające takie placówki liczą na to, że podejście osób zatrudnionych w nich do nauczania będzie bardziej holistyczne. Rodzice zawsze chcą, by szkoła uwzględniała indywidualne potrzeby dziecka i stymulowała kompleksowo jego dobrostan. Nierzadko w placówkach publicznych nie ma takiej możliwości, ponieważ nauczyciele muszą poświęcać uwagę większej liczbie uczniów. Te prywatne muszą postarać się bardziej, by przykuć uwagę osób biorących je pod uwagę i nierzadko oferują wiele ciekawych możliwości. Warto pochylić się nad opcją, jaką jest dwujęzyczna polsko-angielska prywatna szkoła podstawowa. W dzisiejszych czasach nauka języka obcego to podstawa – przydaje się on praktycznie w każdym zawodzie i im wcześniej dziecko zacznie się z nim zapoznawać, tym lepiej. Oswoić się z językiem angielskim można przede wszystkim korzystając z niego na co dzień. Taką możliwość zyskują uczniowie prywatnych placówek dwujęzycznych.

Autor: Prywatna Szkoła Podstawowa Saltando, Redakcja Bloga

Facebook

Blog Niepublicznej Szkoły Saltando